Des compétences pour l’emploi rural
French
ILO
The International Labour Organization is the tripartite U.N. agency that promotes Decent Work through employment, social security, labour standards and social dialogue. Its work on skills development is guided by the conceptual framework on Skills to improve productivity, employment growth, and development agreed in 2008 by representatives of Governments, Employers’ Associations and Workers’ Associations. Research, policy advice, and pilot projects and technical cooperation programmes to apply good practices in different circumstances across its 185 member States aims to boost the employability of workers, the productivity and competitiveness of enterprises, and the inclusiveness of economic growth. The ILO Secretariat in offices in 40 countries works with Ministries of Labour, employers’ organizations, and trade unions to integrate skills development into national and sector development strategies in order to better meet current labour market needs and to prepare for the jobs of the future; to expand access to employment-related training so that youth, persons with disabilities and other vulnerable groups are better able to acquire skills and secure productive and decent work; and to improve the ability of public employment services to provide career guidance, maintain labour exchange services, and deliver active labour market programmes.For more information regarding the ILO’s work on skills and employability go to: http://www.ilo.org/skills/lang--en/index.htm; for ILO/Cinterfor's Knowledge Management Plarform, see: http://www.oitcinterfor.org

Rural employment

Eight out of 10 of the world’s working poor who live on US $1.25 per day live in rural areas, where many are caught in vulnerable employment, especially in agriculture.Flourishing rural areas are vital to regional and national development. Yet, rural economies tend to face a wide range of challenges that urban areas are more likely to overcome. These include access to transportation, sanitation and health services, and a consumer base in close proximity to support small and medium enterprise development. Women and men working in rural areas also face difficulties associated with a paucity of economic opportunities, under investment, poor infrastructure and public services, including education, and, in many cases, weak governance and underdeveloped markets.
Education, entrepreneurship, and physical and social infrastructure all play an important role in developing rural regions. Skills are central to improving employability and livelihood opportunities, reducing poverty, enhancing productivity and promoting environmentally sustainable development.
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Moderators
Maintenant prolongée jusqu'au 22 Juin. Cette discussion sera co-moderée par Ashwani Aggarwal, James Windell et Alfredo Lazarte Hoyle Seniors Spécialistes de l'OIT. La fonction de discussion fonctionne mieux quand on y accède par les navigateurs suivants: Chrome ou Firefox.
Les régions rurales contribuent fortement à l’emploi et à la croissance économique dans de nombreux pays. Sur les 5,98 milliards d’habitants des pays en développement, près de 3,4 milliards vivent en milieu rural et un nombre important dépend de l’agriculture comme moyen d’existence. Pourtant la pauvreté est plus étendue et plus grave en milieu rural qu’en milieu urbain et la création d’emplois productifs et de travail décent pour les travailleurs ruraux est devenue un défi croissant pour le développement aux niveaux national et international.
Le travail décent reste hors de portée de milliards de travailleurs ruraux. Œuvrant pour la plupart dans l’économie informelle, ils sont souvent exposés à des emplois mal payés, médiocres, ni reconnus ni protégés par la loi. Ils sont confrontés au chômage endémique, à l’absence de droits au travail, à une protection sociale inadéquate et sont peu ou mal représentés.
Deuxième série de questions (13 - 22 Juin):
Quelles mesures ont été introduites pour stimuler l’emploi rural dans les secteurs agricoles ou non et quels sont les types de compétences pour lesquels on prévoit une forte demande dans le cadre d’une stratégie rurale intégrée?
Quelles méthodes donnent les meilleurs résultats lorsqu’il s’agit de dispenser des formations à un grand nombre de personnes en région rurale, à un coût abordable ? Et quel est le meilleur moyen de continuer à assurer le perfectionnement en compétences en milieu rural sur le long terme ?
Avez-vous des exemples d’actions et de programmes relatifs aux compétences ayant fait progresser la parité entre hommes et femmes et la participation de tous à la société en milieu rural?
Avez-vous des exemples d’actions et de programmes relatifs aux compétences qui se sont traduits par des progrès liés à la formation (revenus et travail décent) en milieu rural?