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Valoriser le potentiel des systèmes de l'enseignement et formation techniques et professionnels (EFTP) et d’acquisition de compétences : à quoi peut ressembler la réforme ?

Type:
Discussion
Start Date:
21 Nov 2016
End Date:
02 Dec 2016
Language:

French

Slug
french
Identifier
skpFrn
Language Version:
--
Sources:

ILO

The International Labour Organization is the tripartite U.N. agency that promotes Decent Work through employment, social security, labour standards and social dialogue. Its work on skills development is guided by the conceptual framework on Skills to improve productivity, employment growth, and development agreed in 2008 by representatives of Governments, Employers’ Associations and Workers’ Associations. Research, policy advice, and pilot projects and technical cooperation programmes to apply good practices in different circumstances across its 185 member States aims to boost the employability of workers, the productivity and competitiveness of enterprises, and the inclusiveness of economic growth. The ILO Secretariat in offices in 40 countries works with Ministries of Labour, employers’ organizations, and trade unions to integrate skills development into national and sector development strategies in order to better meet current labour market needs and to prepare for the jobs of the future; to expand access to employment-related training so that youth, persons with disabilities and other vulnerable groups are better able to acquire skills and secure productive and decent work; and to improve the ability of public employment services to provide career guidance, maintain labour exchange services, and deliver active labour market programmes.For more information regarding the ILO’s work on skills and employability go to: http://www.ilo.org/skills/lang--en/index.htm; for ILO/Cinterfor's Knowledge Management Plarform, see: http://www.oitcinterfor.org

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Identifier
skpILO
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ilo
Topics:

Training quality and relevance

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Identifier
skpTrainQR
Slug
training-quality-and-relevance

Youth employability

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Globally, nearly 68 million young women and men are looking for and available for work,  and an estimated 123 million young people are working but living in poverty. The number who are not in employment, education or training (NEET) stands at 267 million, a majority of whom are young women. Significantly, young people are three times as likely as adults (25 years and older) to be unemployed.

Skills development is a primary means of enabling young people to make a smooth transition to work. A comprehensive approach is required to integrate young women and men in the labour market, including relevant and quality skills training, labour market information, career guidance and employment services, recognition of prior learning, incorporating entrepreneurship with training and effective skills forecasting. Improved basic education and core work skills are particularly important to enable youth to engage in lifelong learning as well as transition to the labour market. 

Identifier
skpYoEmp
Slug
youth-employability
Knowledge Products:

Other knowledge products

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Identifier
skpOProduct
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Moderators

 

Les modérateurs de la discussion seront Paul Comyn et Akiko Sakamoto, spécialistes en compétences et employabilité à l’OIT. La fonction de discussion fonctionne mieux quand on y accède par les navigateurs suivants: Chrome ou Firefox.

 

En renforçant la capacité des travailleurs à s’adapter à l’évolution des exigences du marché et à tirer parti de l’innovation et des investissements dans les domaines des nouvelles technologies, de l’énergie propre, de l’environnement, de la santé et de l’infrastructure, les nations peuvent devenir plus compétitives dans le contexte économique mondial et mieux répondre aux défis posés de façon croissante par le marché du travail. Mais accroître l’investissement en compétences pour satisfaire les besoins actuels et mieux répondre aux tendances qui touchent toutes les régions du monde appelle la réforme des orientations, des institutions et des méthodes de formation.

Dans la lutte contre la crise mondiale actuelle de l’emploi des jeunes – caractérisée par un taux élevé de chômage et des emplois médiocres et mal rémunérés - l'EFTP peut aider à réduire l’inadéquation des compétences qui touche à un degré disproportionné les jeunes des pays en développement. De plus le fait que l’EFTP est tourné vers le monde du travail peut faciliter la transition entre le milieu scolaire et celui de l’emploi.

Voir note explicative complète à la fin de la page.

Questions pour la deuxième semaine :
5. Quels sont les facteurs clés permettant de déterminer la nature et le type des compétences nécessaires pour l’avenir et en quoi le secteur de l’EFTP peut-il améliorer sa capacité à répondre à l’évolution de la demande en compétences ?

6. Dans quelle mesure l’action des établissements d’EFTP de votre pays s’appuie-t-elle sur des analyses régulières et continues des tendances sur le marché du travail et de l'évolution du secteur industriel ?

7. Quel est le rôle des partenariats publics-privés pour que la formation dispensée par les établissements réponde mieux aux besoins des employeurs et travailleurs individuels ?

Subject Tags:

Access to training

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Identifier
683

G20 Training Strategy

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Identifier
644

Skills and training policy

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Identifier
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TVET systems

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Regions:
Countries and territories:
Economic groups:
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